شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۷:۴۷

رئیس سازمان ملی استاندارد:
وزارت نفت در تدوین اسناد حوزه استاندارد پیشگام بوده است

باشگاه خبری فراساحل: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله مصوبه زمانبندی تولید بنزین با وزارت نفت هماهنگی و همکاری‌های لازم را داشته است، همچنین ما در حوزه استاندارد سازی‌های صنعت نفت با این وزارتخانه، هماهنگ هستیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عصرامروز (چهارشنبه، ٦ مردادماه) در مراسم امضای تفاهمنامه دستورعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت در محل وزارت نفت گفت: همکاری های بسیار خوبی در این ٢ سال اخیر ازسوی سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت انجام شده است.


وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید هماهنگی و همدلی مضاعفی میان سازمان‌های مختلف بوجود آمده است، یادآور شد: پارسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی انتخاب شد و امسال شاهد آن هستیم این همدلی و همزبانی به ثمر نشسته است. پیروزبخت با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد مضاعف است، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد با وزراتخانه ها و سازمانهای مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست هماهنگی‌های لازم را دارد که البته این هماهنگی ها با وزارت نفت بیشتر بوده است.


ضرورت استفاده از استانداردهای روز در پساتحریم
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله مصوبه زمانبندی تولید بنزین با وزارت نفت هماهنگی و همکاریهای لازم را داشته است، همچنین ما در حوزه استانداردسازی‌های صنعت نفت با این وزارتخانه همکاری و هماهنگی لازم را داریم. وی ادامه داد: هم اکنون که موضوع تحریم‌های بین‌المللی رفع شده است و وارد فضای تازه ای شده‌ایم باید به دنبال دانش روز و استفاده از استانداردهای روز دنیا باشیم تا اقتدار و حاکمیت خود را اثبات کنیم. پیروزبخت افزود: توجه دولت‌ها برخی مواقع نسبت به رعایت اصول استاندارد متفاوت و کم و زیاد بوده است، اگر دولت‌ها در این اصول کوتاهی کنند مطالبات مردم در این حوزه برآورده نمی‌شود، اما هم اکنون دقت نظر و اعتقاد به اصول استاندارد در همه سطوح نظام وجود دارد.


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به آخرین جلسه شورای استاندارد اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد راهبرد ملی کیفیت تدوین و نگارش شود، براساس دستورعمل این جلسه بسیاری از سازمان‌ها باید اسناد مربوط به حوزه استاندارد خود را تدوین کنند که البته وزارت نفت در این باره از بقیه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پیشگام تر بوده است. وی به موضوع اعطای جایزه ملی کیفیت نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون همه دستگاه‌ها عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی کیفیت هستند یا سعی دارند آن را درون سازمان خود شکل دهند، همچنین با تغییرات انجام شده در این مورد، تندیس جایزه ملی به بهترین و بالاترین کیفیت در حوزه استاندارد اعطا می‌شود.


استانداری‌سازی پیش از تولید رعایت شود
پیروزبخت با بیان اینکه هر تولید و یا خدمتی که ارائه می‎شود باید از ابتدا دارای اصول استاندارد باشد، عنوان کرد: تولیدکنندگان نباید ابتدا محصول خود را تولید و سپس در فکر استانداردسازی آن برآید، بلکه استانداردسازی محصولات باید از ابتدای کار رعایت شود. رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری همه دستگاه‌ها موظفند خودشان استانداردسازی و رعایت اصول آنرا از تولیدکنندگان بخواهند، زیرا این موضوع باعث خواهد شد تا مقوله استاندارد در همه سطوح رعایت شده و استانداردسازی به مرحله پایانی تولید یک محصول و یا کالا نرسد. تفاهمنامه دستورعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت، عصر امروز (چهارشنبه، ٦ مردادماه) میان محمدرضا مقدم، معاون امور پژوهش و فناوری وزارت نفت و نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در محل وزارت نفت امضا شد.



  کد خبر : 2026
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :